=Flemish Fighting Legion=
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
=Flemish Fighting Legion=

Clan Forum of all the Battlefield Games
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 USB-stick

Ga naar beneden 
+3
Admin
Lionelleke
LordStekske
7 plaatsers
AuteurBericht
LordStekske
C9
C9
LordStekske


Aantal berichten : 201
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedi maa 29, 2011 12:16 am

Een vraag van een vriend waar ik zelf geen antwoord op weet, dus dacht ik, ik post hem effe op het forum, misschien dat jullie hier een antwoordt op weten.



Ik zit met een probleem, of nauw ja, ik maak mezelf een probleem.
Ik heb een USB stick van 4 GB groot. Deze heb ik verdeeld in 2 partities, 1 van 1,48 GB (FAT16) en 1 van 2.02 GB (NTFS).

Nu is het zo dat Windows onderscheid maakt tussen een harde schijf (vaste schijf) en een verwisselbare schijf (zoals usb stick). Bij een harde schijf (HD) kan je meerdere partities maken en Windows ziet deze ook.

Bij de USB stick kan je ook meerdere partities maken, alleen is daar het probleem dat Windows ze niet ziet. Die ziet alleen de eerste. Mijn vraag is dus, kan je Windows voor de gek houden en laten denken dat de USB stick een HD is?

Hierin ben ik geïnteresseerd in het kader van mijn Minor Digitaal Forensisch Onderzoek, waarbij het er onder andere om gaat dat je uitzoekt hoe je bestanden kan verstoppen en kan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/profile.php?id=519076599#/profile.php?id
Lionelleke
C14
C14
Lionelleke


Aantal berichten : 481
Leeftijd : 42
Woonplaats : Meilse City
Registration date : 03-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedi maa 29, 2011 1:00 pm

probeer eens met fat32? fat16 is niet zo populair bij de nieuwe windows-versies...

alhoewel dak nog altijd niet goed snap waarom ge een usb-stick in partities wilt verdelen... lijkt met niet echt nuttig en zie ik in de praktijk ook niet echt veel... fat16 is trouwens maar tot 4GB en daar kunt ge tegenwoordig al ni veel meer opzetten

veel succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
General/Founder
General/Founder
Admin


Aantal berichten : 627
Leeftijd : 38
Registration date : 30-03-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedi maa 29, 2011 2:54 pm

wtf wil je dat nu doen? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.fflegion.be
handbalzot
C10
C10
handbalzot


Aantal berichten : 257
Leeftijd : 45
Woonplaats : Hoboken
Registration date : 17-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedi maa 29, 2011 6:52 pm

onderzoek zekers?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kvsasja.be
Gast
Gast
Anonymous



USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimewo maa 30, 2011 8:50 pm

Btw, als je bestanden wil verstoppen dan steek je die toch achter een jpg ofzo? Dan hoef je niet noodzakelijk een usb stick in partities gaan delen. (dat ding kan nogal makkelijk kapot gaan, verloren raken, kan gehacked worden als het geen ironkey is (en dan nog))
Als je dan toch bestanden wil verstoppen, encrypteer die dan met software.
Makkelijker én veiliger.
Terug naar boven Ga naar beneden
LordStekske
C9
C9
LordStekske


Aantal berichten : 201
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 12:02 am

Hier zijn antwoord om Lionelleke's antwoord:

FAT16 is weinig in gebruik inderdaad. Mijn voorkeur gaat opzich uit naar NTFS. Bij usb sticks maakt FAT32 of NTFS niet eens heel veel uit, maar bij bestanden groter dan 4.7 gb ofzo heb je NTFS al nodig.

FAT16 heb ik puur omdat dat makkelijker is. Op school rekenen we daar namelijk mee op bit niveau. FAT32 is al een stuk ingewikkelder omdat je daar o.a. langere bestandsnamen kan gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/profile.php?id=519076599#/profile.php?id
KaytodaD
C12
C12
KaytodaD


Aantal berichten : 391
Registration date : 30-03-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 12:31 am

da blauw is ongelooflijk irritant
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
General/Founder
General/Founder
Admin


Aantal berichten : 627
Leeftijd : 38
Registration date : 30-03-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 1:13 am

KaytodaD schreef:
da blauw is ongelooflijk irritant

hear hear !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.fflegion.be
Wookie
C11
C11
Wookie


Aantal berichten : 306
Leeftijd : 41
Woonplaats : Geel
Registration date : 06-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 4:07 pm

zoude ipv nen usb in 2 te delen ni beter gewoon 2 usb sticks kopen, kost nu ni zo veel nimeer he, en veeeel gemakkelijker
Terug naar boven Ga naar beneden
Lionelleke
C14
C14
Lionelleke


Aantal berichten : 481
Leeftijd : 42
Woonplaats : Meilse City
Registration date : 03-04-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 6:15 pm

LordStekske schreef:
Hier zijn antwoord om Lionelleke's antwoord:

FAT16 is weinig in gebruik inderdaad. Mijn voorkeur gaat opzich uit naar NTFS. Bij usb sticks maakt FAT32 of NTFS niet eens heel veel uit, maar bij bestanden groter dan 4.7 gb ofzo heb je NTFS al nodig.

FAT16 heb ik puur omdat dat makkelijker is. Op school rekenen we daar namelijk mee op bit niveau. FAT32 is al een stuk ingewikkelder omdat je daar o.a. langere bestandsnamen kan gebruiken.

Da blauw is inderdaad serieus irritant Smile

Maak dan gewoon een NTFS partitie aan met een hidden drive letter of zo. Of de extensie veranderen van je bestand, maar ik denk dat ze dat bedoelen met achter een jpg steken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
General/Founder
General/Founder
Admin


Aantal berichten : 627
Leeftijd : 38
Registration date : 30-03-08

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimedo maa 31, 2011 9:09 pm

Ik denk dat het bedoelt is als schooltaak wookie. Mss geraakt hij er niet uit en vraagt hij het aan een paar noobs ( op Lionnel na)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.fflegion.be
zucht
C10
C10



Aantal berichten : 252
Leeftijd : 38
Woonplaats : Anzegem
Registration date : 05-10-10

USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitimevr apr 01, 2011 12:24 pm

Misschien helpt dit je wel...

http://www.ehow.com/how_4442895_make-windows-detect-usb-flash.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





USB-stick Empty
BerichtOnderwerp: Re: USB-stick   USB-stick Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
USB-stick
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
=Flemish Fighting Legion= :: FFL Members Only :: PC hulp-
Ga naar: